Toto Arie * Wytse weet het beter * WM * Koekoek

Gast-columnist Wytse weet het (altijd) beter!


In de rijke Toto Arie historie hebben meerdere befaamde gast-columnisten jullie voorzien van de nodige zinvolle, maar meestal totaal zinloze, informatie.
Wat ooit begon met het strikken van Hugo Borst op een drankovergoten feestje ergens op een woonboot, leidde uiteindelijk via bijdrages van Aad ‘Afkoopsom’ de Mos en Co ‘scorebordjournalistiek’ Adriaanse tot de jarenlange beschouwingen op het toernooi en bijbehorende randzaken van onze inmiddels goede vriend Sierd de Vos.

De trouwe Ziggo volger was het al opgevallen: de hoogtijdagen van Sierd zijn voorbij. Daar waar voorheen prachtaffiches als Bayern Munchen-Real en Atleti-Barca een garantie waren voor een heerlijk avondje Sierd, moet Sierd het tegenwoordig doen met de vroege zaterdagmiddag en de late maandagavond en met affiches als Leganes-Celta de Vigo of Girona-Real Mallorca. Daar zit weinig koekoek bij….
Mede daarom heeft Sierd aangegeven dat het tijd wordt alles eens rustig op een rijtje te zetten en ergens op een zonovergoten terras een flinke poos voor zich uit te gaan staren om het hoofd leeg te maken.
Als gevolg daarvan is hij dit jaar dus niet in de gelegenheid om zijn licht van tevoren uitgebreid op het toernooi te laten schijnen. Wel zal hij wellicht ad hoc nog eens inbreken op onze website. Nou ja, dat scheelt Toto Arie dan wel weer een dure doos rioja.

Maar Sierd zou Sierd niet zijn, als hij niet zijn best zou doen om het gapende gat dat hij achterlaat samen met ons in te vullen. Het doet ons daarom enorm veel plezier om te melden dat na diverse gesprekken de anchorman van Ziggo voetbal (en de opvolger van Sierd als commentator van de topaffiches), Wytse van der Goot, met heel veel plezier de plek van zijn Ziggo-collega in wil nemen.

Vanaf nu zal hij in de rubriek ‘Wytse weet het beter’ de voorbeschouwingen op het WK 2026 voor zijn rekening nemen. En dat kun je natuurlijk rustig overlaten aan de man die meerdere keren per week in de voetbaltalkshow Rondo als ‘one of the boys’ aan tafel zit met iconen als San Marco, il Tulipa Nero en de Dikke Prins en die Wes en Raf mag zeggen tegen het duo Sneijder en van der Vaart. Ook zijn ervaringen als commentator in Bernabeu, Camp Nou, San Siro, Anfield of de Allianz Arena komen ongetwijfeld van pas. Ja, Wytse kent de weg op de Planeet Voetbal.
We verwachten dan ook analytisch vuurwerk en kijken reikhalzend uit naar zijn voorspellingen vanaf begin mei. Al kost het Toto Arie deze keer dan wel een duur etentje (Wytse is niet van de rioja)…… vooruit maar.

We wensen iedereen alvast heel veel leesplezier. En doe er straks uiteraard je toto-voordeel mee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

TotoArie Forever


Alle foto’s in carrousel

KIJK hier naar het overzicht van alle foto's in de carrousel hierboven.

TotoArie? WTF!